Wie doet de decoratie?

Door Carola 12-07-2019 0 Reacties

Even praktisch, hoe regel je de styling van jullie bruiloft? Als je niet kiest voor een wedding-stylist, dan moet je er over nadenken hoe je alle decoratie op de juiste plek krijgt. Precies hoe jij dit in gedachten hebt. Want de styling, de decoratie, dat is wat de sfeer van jullie bruiloft bepaalt. Jullie willen de bruiloft-gasten een bepaald gevoel meegeven, dit doe je door de juiste decoratie te gebruiken. Een romantische bruiloft? Een boerderij bruiloft, of festival bruiloft? Decoratie is daarvoor super-belangrijk. 

 

Ga er van uit dat je de styling niet zelf kan doen. De dag voor jullie bruiloft moet je namelijk.... uitrusten, ja echt doen! Zet voor jezelf dus niet op de planning dat je de avond voor de bruiloft zelf ballonnen staat te blazen bij de feestlocatie, dat is echt niet praktisch. 

Zorg er voor dat je precies op papier hebt staan hoe je het hebben wilt. Maak een doos met de decoratie per locatie (huis van de bruid, feestlocatie, kerk etc). Bij elke doos doe je een beschrijving met hoe jij de styling wilt hebben. 

Zoek iemand in je familie of vriendenkring die een goed gevoel voor styling heeft en vraag of hij/zij dit voor jullie wil doen. Diegene kan de de dag van tevoren, of de ochtend overal de slingers ophangen en de bloemen neerleggen. Dit hoeft natuurlijk niet alleen, maar je maakt die persoon chef-styling, een belangrijke maar ook een toffe taak! Wees niet bang om hulp te vragen, meestal vinden mensen het heel erg leuk en een eer om te mogen helpen. 

Overleg goed met de locaties waar je de styling wilt toevoegen. Over tijdstippen van versieren en wat de mogelijkheden zijn. Het wordt bijvoorbeeld niet altijd gewaardeerd als er punaises gebruikt worden :). Een feestlocatie heeft vaak veel ervaring met styling en kan ook vaak wat toevoegen of meehelpen, vraag hier dan ook naar.

Deze spots hebben in ieder geval styling nodig: 

- Het huis van de bruid, als daar de dag begint.

- De voordeur van de bruid.

- De trouwauto.

- Het entree van de trouwlocatie.

- Het gangpad van de ceremonie. 

- De setting van de ceremonie (tafel, backdrop, stoelen, etc).

- De zaal of tuin waar de toast wordt gehouden: Dit is de plek voor slingers en ballonnen!

- De gastenboek-tafel (bloemen, confetti, tafelloper, backdrop).

- De dinertafel en ruimte (ook weer slingers).

- De cadeautafel.

- De kerk (loper, bloemen, stoelversiering, bloemen voor in de kerk). 

- De feestlocatie: het entree, de tafels, de bar, de photobooth, de bedankjestafel.

 

Veel succes!

Plaats een reactie